2014. március 12., szerda

Bréking nyúz!

Ma nekiálltam a noname midschool cruiserem javítgatni. A probléma az volt, hogy lötyögött a kormány. Ha meghúztam a nyak felső részen lévő csapágyház-záró-anyát akkor pár körig jó volt aztán ismét lötyögött. Szóval nekiálltam; nagyjából három óráig tartott szétszedni a gépet. Inkább a káromkodásban fáradtam el mint az érdemi munkában. Lényegében bele volt kalapálva kormánynyak a villába. A felső szorítócsavar nem volt meghúzva rendesen, ellenben gumiámmal vagy valami hasonlóval rá volt bímelve a menetre úgy, hogy erőkaros franciakulccsal kellett megmozdítani, majd leerőltetni a villanyakról. A csavar is majdnem szétkenődött... a hajam is majdnem elment.



Az előző tulaj gondolom évekig így használta a bringát, mert a villanyak külső-alsó része kihasasodott és az alsó csapágykosár széttörött. A villa egyben kuka, a csapágyak is kukába mennek. A kormányszár alja szét van verve, és külön érdekes megoldás, hogy két darab rögzítőéket toltak bele a villanyakba. Ezeket is fejjel lefelé. Szóval költenem kell a gépre. Lássuk mik a lehetőségek:





Valószínű újrafényezem a vázat, talán ismét matt feketére. Még nem tudtam kideríteni a márkát. Kacérkodom az ötlettel, hogy megcsináljam egy GT vagy SkyWay replikának. A kulcsszó itt a replika ! Ahogy láttam egy-egy skyway csillagküllős kerék minimum harminc ropi körül van. Szóval az nem lesz benne. Szerezhetnék itthon  fészerben kallódó régi csillagküllőt, de ezek valószínű kaptak az élettől, illetve már használhatatlanná öregedett a műanyag. Inkább sűrű küllős kerekeket kéne vadászni, és megtartani ezt a cruiser vonalat a gépben. Szerencsémre a váz nincsen szétverve.

Ti mit gondoltok? Vegyem flatland midschool-ra, vagy cruisert építsek? Vagy a kettő ugyanaz ? Ha valaki tudja milyen márkájú a bringa, az feltétlen írja meg !  :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése